*

bisi59

Liikennekaari - Rikkaille Lisää Rahnaa!!!

Heippa Kaikki,

Tämä "Liikennekaari" on itseasiassa rahansiirtoa köyhiltä ja keskituloisilta rikkaille.

Jos nyt kävisi niin, että autovero korvattaisiin käyttömaksulla, niin se käyttömaksu olisi ihan sama ökymersusta, kuin 15v vanhasta Corollasta.

Eli taas veroetua Bernerin ja Sipilän kavereille, jonka maksavat me muut tavalliset ratinvääntäjät.

-hmmm...

Ja sitten tämä väyläverkon yhtiöittäminen - on kansallivarallisuuden antamista kapitalistien rahantekokoneeksi.

Eli samaa, kuin jo maksetun asuntosi, pakko-ottamista yhtiöksi, joka luovutetaan "operattorille", joka laskuttaa sinulta vuokraa...

-hmmm...

http://jennitamminen1.puheenvuoro.uusisuomi.fi/229297-peto-paasi-irti-be...

Eli Rauhaa ja Rakkautta... hmmm...

ps. Verotuksen siirto työn verotuksesta kulutuksen verotukseen on käänteisesti progressiivinen vero. Köyhä maksaa suhteellisesti enemmän, kuin rikas.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

3Suosittele

3 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (10 kommenttia)

Käyttäjän bisi59 kuva
Dennis Holm

Terve vielä,

Itseasiassa se 15v Corollan käyttömaksu olisi varmaan suurempi kuin ökymersun, kun saastuttaa enemmän ja on turvattomampi kuin ökymersu, sekä käytetään vielä hupirälläilyy kirkonkylillä....

-Fred och Kärlek...hmmmm....

Käyttäjän KansalainenKane kuva
Markku Nieminen

Tuhon listaasi voisi lisätä vielä sen verran että, me laajan Suomen laajalla haja-asutusalueilla asuvat joutuisimme kovimmin maksajiksi/ryöstetyiksi, koska työ- , asiointi-, harrastus-, kylä-, ym. matkat ovat pitkiä, tiet huonoja ja autot vanhoja! Eikä korvaavia julkisia liikennevälineitä ole!

Käyttäjän jperttula kuva
Juhani Perttu

"Eli samaa, kuin jo maksetun asuntosi, pakko-ottamista yhtiöksi, joka luovutetaan "operattorille", joka laskuttaa sinulta vuokraa..."

Ei tarvitse pakko-ottaa. Riittää kun yhtiöitetään kiinteistöveron keräys. Uudistus voitaisiin aloittaa Maanmittauslaitoksen yhtiöittämisestä jonka vastuulle kiinteistöveron, eli käyttömaksun, keräys annettaisiin.

Käyttäjän jlinjama kuva
Jussi Linjama

Veikkaan, etteivät eniten tästä hyötyvät rikkaat edes asu Suomessa eivätkä maksa Suomeen veroja. Kyseessä kun on lähinnä verotusoikeuden vastikkeeton luovuttaminen ulkomaalaisille yrityksille, jotka sitten verottavat mielensä mukaan ihmisiä käyttäen perusteina "kuluja" joita järjestelmän ylläpitämisestä aiheutuu.

Lisäksi joudut omalla kustannuksellasi vakoilemaan itseäsi ja ostamaan seurantalaitteen, joka on lähes sen Corollan arvoinen ja jonka "käyttö-, ylläpito- ja huoltokulut" ovat varmaan myös samaa tasoa Corollan kanssa. Suomeksi sanottuna maksat suojelurahaa siitä, että saat maksaa veroja.

Käyttäjän bisi59 kuva
Dennis Holm

Terve Jussi ja Juhani,

Tässä olette myös erään "kärkihankkeen" ytimessä. Kun veroja kevennetään/lakkautetaan, ja sen sijaan kerätään käyttömaksua, joka siis ei ole veroa, voivat ministerit pauktella henkseleitään että ""Mepäs alennettiin veroja roimasti"". Viis siitä että kokonaiskulut kuluttajalle nousevat roimasti. Vähän niinkuin yrityksissä "vihataan" kiinteitä kuluja, ja mieluummin maksetaan vaikka enemmän muuttuvia kuluja.

-Frieden und Lieben

Käyttäjän pekkapylkkonen kuva
Pekka Pylkkönen

Ei infrankaan avaamisesta kilpailulle pelkästään huonoja kokemuksia ole. Telen aikana puhelut maksoivat mansikoita ja nyt meillä on suunnilleen Euroopan halvimmat puheluhinnat.

Käyttäjän bisi59 kuva
Dennis Holm

Terve,

Kyllä näin olisi, jos rinnakkain olisi "soneran" tie, "DNAn", "Vakurtusvarman" ja "ManitGayManSaarille" yhtiöitten tiet.

Ja jos sammaa tietä "operoi" rinnakkain useampi käyttömaksun laskuttaja, niin miten tien ylläpito? Pitääkö ylläpidolle olla oma voittoa tuottava yritys?

-Love and Peace

Käyttäjän TeemuHuhta kuva
Teemu Huhta

Niin, sen edellytyksenä oli ostaa ilmaa Saksasta 4,3 miljardilla...

Käyttäjän KansalainenKane kuva
Markku Nieminen

Näyttää siltä, että Berner pitää meitä autoilijoita täysin idiootteina, ettemme näe, emmekä huomaa, mikä ryöstöyritys on tekeillä!

Käyttäjän bisi59 kuva
Dennis Holm

Terve Markku,

Niin, ehkä me olemmekin niin tyhmiä, ettemme huomaa virhettä yhtälössä.

Autoilusta kerätyt verot n.8MRDEUR/v

Tiestöön käytettävä raha n.1.5MRDEUR/v

Eli n.6.5MRDEUR käytetään muuhun, kuin tieliikenteeseen. Joten se ainakin pitää jostain vielä verottaa

-----

Toimituksen poiminnat